Kvalitní zpracované SEO v zahraničí vám může přinést obrovské množství objednávek, práce a zisku. Na začátku bude expanze rozhodně vyžadovat hodně průzkumů, přípravy, peněz, času i práce, ale nakonec se vám může skutečně vyplatit. Podívejme se dnes na pár tipů, díky kterým zjistíte, na co musíte myslet, na co nezapomínat a co je skutečně důležité.
Doména a lokalizace jsou základ
V první řadě si musíte zvolit doménu. Využít můžete mezinárodní (name.com), subadresář (name.com/hu) nebo subdoménu (hu.name.com). Jakmile najdete volnou doménu, která vám bude nejvíce vyhovovat, budete mít skvělé místo, na kterém můžete začít stavět svůj brand za hranicemi a dostat se na další trh.
Poznat cílovou skupinu je velmi důležité, stejně jako lokalizace. Hodně lidí si myslí, že jde jen o překlad textu, ale není to pravda. Lidé v jiných zemích jsou zvyklí na web v určitém stylu, např. v Německu mají rádi větší tlačítka a v Japonsku milují pestré barvy. Stejně tak mají i strukturu webu jinou než my. Na tohle všechno byste měli myslet, jinak pro ně bude stránka nepřehledná a nepříjemná na pohled.
Hreflang tag je klíčový pro vyhledávače i uživatele
Webové stránky musí být pro algoritmus i uživatele dostatečně přehledný, jinak je nebude Google zobrazovat. Důležité je, abyste ho vložili do každé stránky a v každém jazyce, ve kterém se má text nacházet. Stejně důležitý je tento tag také pro PPC v zahraničí, u které nesmí chybět. Díky hreflang tagu bude Google vědět, jaký je obsah vašeho webu nebo reklamy a bude je moci ukazovat relevantním, potenciálním klientům.
Přizpůsobte vzhled uživatelům dané země
Mnoho lidí si to neuvědomuje, ale lidé z každé země jsou velmi odlišní a jsou zvyklí na jiné věci. To neplatí jen v životě, ale také na internetu. Zjistěte, co je typické pro zemi, do které chcete expandovat a podle toho upravte UX design. Uvidíte, že vám to hodně zlepší konverze i prodeje. Přitom jde o věc, o které si možná myslíte, že není vůbec podstatná.